פרחים, צמחים, ומה שביניהם – פרחים בשבילך

אצבעות ירוקות זה ביטוי שבדרך כלל נידבק למי שמצליח בקלות יחסית לגדל כל מיני צמחים כשקנה המידה יכול להשתנות בהתאם לקהל המדובר.

האם  גם מי שאין לו אצבעות ירוקות יכול לגדל לו גינה ? איך?

כן. התשובה הבלתי מעורערת היא כן, בהחלט.
ולא מדובר כאן במס שפתיים אלא הוכחות בדוקות בשטח וממש לא חסר בעלי גינות למיניהן שיעידו על כך.

מה זה בעצם "אצבעות ירוקות"?

"אצבעות ירוקות" זה ביטוי שבדרך כלל נידבק למי שמצליח בקלות יחסית לגדל כל מיני צמחים כשקנה המידה יכול להשתנות בהתאם לקהל המדובר.
סטודנטים נוטים להתרגש מכל עציץ נענע בעוד שמנהלות משקי בית מגדלות לעצמן שלל תבלינים כבר מאות שנים. כך או כך נראה שלחלק מאיתנו יש נטייה להסתדר עם עולם הצומח יותר מאחרים.
זה באמת המצב בחלק מהמקרים, אבל ברובם הגדול אם תחפרו קצת יותר לעומק תמצאו שלאותן "אצבעות ירוקות" יש רקע כלשהו בגינון יחד עם אמא, אבא או לבד. ולכן גם אתם, אם תשקיעו קצת מאמץ ותתעסקו עם צמחים באופן ישיר תגדלו "אצבעות ירוקות" תוך זמן קצר למדי.
יכול להיות שלא תהפכו לחקלאים מדופלמים אבל בהחלט תצברו מספיק ידע בכדי לנהל גינה לשביעות רצונכם.

אז מאיפה מתחילים?

מחקר מקדים – לפני שאתם נכנסים לתחום באופן ממשי, כדאי שתנסו להכניס לראש שלכם כמה שיותר תיאוריה, בישראל ובעולם כולו פועלים לא מעט אתרים כמו זה שלנו, המתמתחים באיסוף מידע רלוונטי ועדכני אודות המשתלות השונות שפועלות בארץ כמו גם מאמרי עזר לגננים בכל מיני רמות. נסו להבין מה מתאים לגינה שלכם לגדל או לחילופין אם אתם נעולים על צמחים מסוימים נסו להבין עד כמה רחוק תצטרכו ללכת בכדי לגדל אותם. במסגרת המחקר המקדים תוכלו ללמוד על מחירים שונים, הנחות, המלצות על עציצים ועל משתלות ועוד המון מידע מועיל ביותר.

בחירת משתלה איכותית – הצעד השני והחשוב לא פחות הוא בחירת משתלה איכותית. משתלה שמחזיקה סחורה איכותית ומטפלת בה בצורה האופטימאלית ביותר.  משתלות טובות הן משתלות עם צמחים קורנים, אוורור מלא, תנאי הצללה שונים ועוד מגוון אפשרויות לתוספות מיוחדות, תלוי עד כמה גדולה או קטנה אותה משתלה. גם במשתלה הכי פצפונת צרכים להיות צמחים עם מראה חי ונעים.

יעוץ מקצועי – בין אם תבחרו לעשות זאת באמצעות המוכרים במשתלה שבחרתם או באמצעות מומחים שונים ברשת האינטרנט, מאד, אבל מאד מומלץ להשקיע בייעוץ  מקצועי, במיוחד אם מדובר ביצירת גינה שלמה ולא רק כמה עציצים לקישוט הבית, למרות שגם כאן, הייעוץ הנכון יביא אתכם לחלל שאתם מחפשים ליצור וימנע מכם לא מעט אכזבות שחובבנים תמיד חווים בדרך

השקיה נכונה – לעיתים קרובות אנחנו מתלהבים מהאפשרות של הגינה, משקיעים בשתילים, עצים, עציצים, דשן