פרחים לשולחן החג – פרחים בשבילך

כאשר המוני בית ישראל מסבים סביב שולחן החג הערוך, אין עין שאינה רואה גם אותם – פרחים בליל הסדר.

בליל הסדר, כאשר  המוני בית ישראל מסבים סביב  שולחן החג הערוך, אין עין שאינה רואה גם אותם – פרחים. רבים מאתנו, המתארחים בחג אצל קרובי משפחה מביאים עמם, לבד מציודם, כחלק מהשי לחג גם זר פרחים. מי מאתנו שגדלו בקיבוצים בוודאי זוכרים  עיצוב בפרחים מרהיב המקשט את הבמה, שעליה שרה מקהלה ועליה מחוללים הילדים. פרחים מוסיפים נופך חגיגי לחג. סידור פרחים ססגוני מעצים את אווירת החג.  עודני זוכר את סדרי הפסח המסורתיים, אי אז, כשהיינו ילדים, נושם, כאז, את ניחוחו של כל אחד מהפרחים שהיו שזורים בתוך זר פרחים העוטר את ראשי הילדים בתהלוכתם, בעודם נושאים אלומותיהם, מרטיטים את לב החוגגים.
בכל פסח אנחנו, הילדים, היינו חוגגים גם, בעצם, את  חג השבועות, כי פסח הוא אביב ואביב הוא התחדשות ומה היא התחדשות עם לא  ירקות ופירות מלוא  הטנא, ראשית קציר החיטים ותחילתם של  ביכורים.

אין ספק כי פרחים  לא רק מוסיפים נופך חגיגי אלא יוצרים את חגיגיותו של השולחן. סידור פרחים שכולל, לדוגמא, פרחי קאלות צחורות  מעניק לשולחן החג מראה קלאסי מכובד. ורד, מורן , אכילאה ופרחי-חג אופיניים אחרים, כשהם מונחים בתוך אגרטלים  שקופים עדינים מייפים את שולחן החג.

בשל הגודש הרב של פריטים על שולחן החג ( אשר במקומות רבים שבהם עורכים את סעודת החג עבור משתתפים רבים, כמעט לא נותר בהם מקום לפרחים…) יש המעדיפים עיצוב פרחים שאינו כולל, בהכרח, כי קיבול גדולים להכלתם אלא מעדיפים לפזר אותם על השולחן – קטנים, נטולי גבעולים, רק בתפרחתם.

מי ממעצבי פרחים שמודעים להשפעת צבעיהם על האווירה שהם יוצרים או משתלבים בה יוכלו לאפיין את ייחודו של כל אחד מהצבעים: כחול – מרגיע; אדום וסגול – יוצרים  אווירה צעירה, עם נגיעות חושניות; ירוק וחום – צבעי השדות היפים –  נוסכים אווירה של טבע.

סידור פרחים חגיגי נעשה בכפוף לאילוצים השונים: לגודל השולחן, לריבוי הפריטים בו, להבנה כי הפרחים הם תבלין המוסיף טעם למאכלים השונים. פרחים בכלל ובעיקר עיצוב  בפרחים  מעניקים לסועדים  אווירה של חג אביב פורח.