פרחים בטבעון , פרחים בקרית טבעון – פרחים בשבילך

בין אם אתם נכנסים מאזור חיפה והקריות, או מאזור עפולה והר תבור, הדרך אל טבעון היא מראה משובב עיניים, במיוחד אם אתם מגיעים מאזור עירוני …

קריית טבעון

קריית טבעון קרויה על שם קריית עמל וטבעון, שני יישובים שאוחדו כמועצה מקומית השייכת אל מחוז חיפה.
באופן יחסי החלק של טבעון הוא הרבה יותר גדול ומכאן שבעיקר הוא זה שמכתיב את אופי המקום, ודי במבט חטוף בכדי לנחש שתושבי טבעון או לפחות דור המייסדים של היישוב היה  מורכב ברובו מיוצאי קיבוצים אוהבי טבע.

בין אם אתם נכנסים מאזור חיפה והקריות, או מאזור עפולה והר תבור, הדרך אל טבעון היא מראה משובב עיניים, במיוחד אם אתם מגיעים מאזור עירוני כשטבעון עצמה הי מעיין פסגה גיאוגראפית וויזואלית לכל מה שקדם לה.

היישוב כולו מכוסה עצים, גינות מושקעות הכוללות גם פינות ישיבה להנאת המהלכים במקום, מראות פסטורליים, ציוץ ציפורים, בקיצור רוגע אמיתי. וזאת הסיבה מדוע בשנותיה המוקדמות טבעון הייתה מזוהה עם נופש, בתי הרגעה, מקום מושלם לחופשה שליווה וכו'.

אומנם אט אט הדימוי של עיירת קיט הלך ודעך אבל המראה והתחושה נשארו וכאילו המתינו בסבלנות עד לתחייתו של האזור כולו המתרחשת ממש בימים אלו. כפי שמצביעות העלייה באחוז המבקרים באזור כמו גם אחוז האנשים הבוחרים להפוך את טבעון לבית.
אז למה דווקא טבעון?

איכות חיים – טבעון מככבת במקומות הראשונים של לא מעט רשימות העוסקות במדדי איכות החיים ולא קשה להבין למה, אפילו אחרי ביקור של כמה דקות.

אג'נדה ירוקה – מבחינה פילוסופית טבעון חרטה על דיגלה את ערכי שימור הסביבה, עוד הרבה לפני שבכלל חשבו על זה במקומות אחרים ולראייה, טבעון הציעה  לתושביה את האפשרות למחזר לפני שנים לא מעטות וכיום אין בית בטבעון בלי אפשרות לקבל שני פחי זבל, אחד לחומרים רטובים ואחד ליבשים. וזאת רק דוגמא אחת למצע שלם הכולל אפילו החלטות ברמה של המועצה המקומית, לא לאפשר לתעשייה ובתי מלאכה המייצרים זיהום להתיישב בטבעון.

יופי – טבעון מצדיקה את שמה גם במראה ומגישה לכל העיניים המגיעות למקום מראה משובב נפש המזכיר באיכותו חנות פרחים טבעון אבל לחנות הזאת אין דלת ושום  דבר אינו למכירה (בשביל זה תצטרכו לגשת אל חנות הפרחים ביישוב). בין הבתים הפרטיים, שמשתלבים אף הם אל תוך הנוף מבלי להפריע לו, מתפרץ הטבע במלא תפארתו דרך עצים תמירים, פרחים ססגוניים בשלל צורות, חיות שונות שבאות לבקר ועוד.

בין העיר לכפר – טבעון מגלמת יפה את אמצע הדרך אותו חיפשו מקימיה, שברובם כאמור באו מקיבוץ, האמצע בין העיר לכפר. מצד אחד יש במקום את כל מה שצריך  בכדי לא לצאת מהיישוב יותר מידי ולהיתקע בפקקים ובהמולה העירונית, מצד שני במידה וכן רוצים לצאת אל העיר אפשר בקלות רבה יחסית.


מחפשים משלוחי פרחים טבעון?
בדקו את החנויות המקומיות באתר גלרי המבצעות משלוחי פרחים טבעון.